
NU.nl lanceert iPad-app
De nieuwe applicatie benut de functionaliteit van het multitouchscherm van de iPad. Het gebruik van beeld vervult hier een belangrijke rol.
Het NU24-journaal geeft per nieuwscategorie in een video van één minuut een update van het laatste nieuws.
Nieuwe mogelijkheden
Joris van Heukelom, Director Digital Publishing van Sanoma Digital, gelooft sterk in de komst van multitouch devices, zoals de iPad. ‘’Het gaat om internet, maar de gebruikservaring zorgt wel voor consumptie van andere soorten content dan bij een PC. Kortom, een rijkere gebruikservaring.’’
‘’De NU-app is de eerste in een reeks iPad-lanceringen van Sanoma Digital en Sanoma Uitgevers. In samenwerking met Toyota, Achmea en Vodafone zijn innovatieve advertentievormen ontwikkeld die gebruikmaken van de specifieke mogelijkheden van de iPad.’’
Gebruiksmomenten
Laurens Verhagen, hoofdredacteur van NU.nl, vindt dat met deze applicatie de kracht van NU.nl nog beter tot zijn recht komt. ‘’De rubrieken passen goed bij de diverse gebruiksmomenten van de app. 's Ochtends bij het ontbijt even het nieuws, weer en verkeer checken en 's avonds op de bank de TVgids doorkijken en nieuws met vrienden delen.’’
‘’Daarnaast is er op de iPad veel meer ruimte voor beeld. Hier pakken we dan ook mee uit."
Op Twitter is de lancering van de nieuwe app een veelbesproken onderwerp. Op YouTube zijn de eerste ervaringen van gebruikers te zien.