AMSTERDAM – Virtuele provider Tringg, die gebruik maakt van het netwerk van KPN, kampt sinds dinsdagochtend met een storing waardoor duizenden mensen niet, of niet altijd, kunnen bellen, sms’en of mobiel internetten.

Dat maakt de provider op de website bekend.

“We verwachten dat de storing in de loop van woensdagochtend verholpen zal zijn. Wij verontschuldigen ons voor de overlast die hierdoor wordt veroorzaakt”, aldus Tringg.

Oorzaak

Woensdagochtend maakte Hans Smeets, mede-directeur van Tringg, tegenover Tweakers.net bekend dat de provider zelf de oorzaak was van de storing.

Toen Tringg via sms'jes klanten wilden informeren over bellen in het buitenland raakten de servers overbelast. "Vervolgens werkte het niet meer. Wij vinden het gênant, maar zo ontstond deze storing."

Tweakers meldt ook dat de provider dinsdag al meldde dat de storing in de loop van de dag verholpen zou worden. De website baseert zich op reacties in een topic.

Tringg

Tringg is een provider die voor een vaste prijs een onbeperkt aantal belminuten en sms’jes aanbiedt, maar geen telefoons bij de abonnementen levert. Klanten krijgen alleen een simkaart. De provider maakt gebruik van het netwerk van KPN.