Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Woensdag 7 juni 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Placeholder afbeelding NU.nl

Bol.com nu ook in tweedehands entertainment

Door ANP

20 mei 2010 om 06:05Update: 13 jaar geleden
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
NIEUWEGEIN - Internetwinkel bol.com breidt zijn activiteiten aanzienlijk uit met tweedehands entertainment. Consumenten kunnen vanaf donderdag bij de onlinewinkel terecht voor tweedehands muziek, films en games.

Het bedrijf verwacht eind dit jaar daarmee het belangrijkste platform voor de aan- en verkoop van tweedehands entertainment te zijn. Bol.com maakte de plannen donderdag bekend.

De internetwinkel denkt met de introductie van het nieuwe aanbod de markt flink op te schudden.

Consumenten krijgen volgens het bedrijf toegang tot het grootste aanbod mediaproducten van Nederland tegen de laagste prijzen. Directeur Michel Schaeffer:

''Tot vandaag was de online tweedehands markt voor deze artikelen beperkt tot advertentiesites en persoonlijke netwerken. Bol.com maakt tweedehands nu een onderdeel van de winkel en zorgt voor productinformatie, een goede zoekfunctionaliteit, betalingsgemak en een enorm bereik.''

Boeken

Bol.com stapte in april 2007 al met succes in de markt van tweedehands boeken. Ruim 200.000 particulieren en professionele verkopers bieden intussen ruim twee miljoen tweedehands boeken via het platform aan. Sinds de start zijn ruim 2,5 miljoen boeken verhandeld en zag de winkel het aanbod in titels verviervoudigen.

Net als bij de tweedehands boekverkopen verwacht bol.com een flinke impuls voor de tweedehands entertainmentmarkt. Schaeffer: ''Bol.com is de enige partij in Nederland die een compleet en geïntegreerd aanbod biedt, zowel nieuw als tweedehands.''

Schaeffer denkt dat bol.com volgend jaar tussen de half miljoen en een miljoen tweedehands entertainmentproducten in het aanbod heeft. ''Uiteindelijk verwachten we dat één op de vier à vijf verkochte exemplaren een tweedehands artikel is. In Engeland en de Verenigde Staten zie je eenzelfde ontwikkeling.''

Games

Veel films, muziek en games die nieuw niet meer verkrijgbaar zijn, zullen gebruikt weer op de markt komen. Bij de games verwacht bol.com grote prijsvoordelen te bieden. ''Een nieuwe game kost al snel tussen de 50 en 60 euro.

Na uitspelen is dat spel nog net zo nieuw en levert het naar verwachting tweedehands nog zeker 30 euro op. Hierdoor gamet zowel de koper als de verkoper voor de helft van het geld'', zegt Schaeffer.

Eerder

  • 12 jan 2010 om 16:20
    Bol.com blijft fors groeien
    Bol.com blijft fors groeien
Beeld: NU.nl
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail


Aanbevolen artikelen

Net binnen

  • 14:39
    Privacywaakhond onderzoekt of ChatGPT stiekem persoonsgegevens verzamelt
  • 14:18
    Massale staking bij sociale werkplaatsen om hoger loon af te dwingen
  • 14:18
    Doorstart kledingmerk Scotch & Soda kostte 60 miljoen euro
  • 14:12
    Spotje van Gendertwijfel is niet nodeloos kwetsend, maar wel feitelijk onjuist

Meest gelezen

  • 1
    Oppositie: Coalitiepartijen houden Rutte hand boven het hoofd in Groningendebat
  • 2
    Rusland en Oekraïne botsen in Veiligheidsraad over vraag wie dam verwoestte
  • 3
    Joran van der Sloots protest maakt niets uit: Peru levert hem gewoon uit aan VS
  • 4
    Jan Slagter wil programma waarin Van Nieuwkerk zijn kant van verhaal kan doen
  • 5
    Ons internet wordt steeds duurder, maar providers maken geen cent extra winst


Nieuwsvideo's

  • New Yorkers hebben last van slechte lucht door bosbranden in Canada
    New Yorkers hebben last van slechte lucht door bosbranden in Canada
  • Live: Kamer debatteert over parlementaire enquête gaswinning Groningen
    Live: Kamer debatteert over parlementaire enquête gaswinning Groningen
  • Taiwanese leerlingen krijgen schietles op middelbare school
    Taiwanese leerlingen krijgen schietles op middelbare school
  • Wagner-baas blijft maar razen en tieren: waarom grijpt Poetin niet in?
    Wagner-baas blijft maar razen en tieren: waarom grijpt Poetin niet in?

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Privacy instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker
  • Privacy instellingen

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden