Met ingang van vandaag publiceert NU.nl, Nederlands populairste nieuwssite, een dagelijkse digitale nieuwsbrief. Iedere ochtend, middag of avond ontvangt een abonnee een overzicht van het laatste nieuws per e-mail. De digitale nieuwsbrief bevat de koppen van de meest recente nieuwsberichten, met onder elke kop een zeer beknopte samenvatting.

Wanneer de lezer hierop klikt, wordt hij direct doorgelinkt naar desbetreffende bericht op NU.nl. Hij kan dus niet alleen selectie lezen. Er is keuze uit drie soorten (jaar-)abonnementen: één gratis en twee betaalde abonnementen, waarvan één vrij is van advertenties.

Bij het gratis abonnement kan de ontvanger aangeven op welk interessegebied hij marketinginformatie van derden wil ontvangen. Hierbij garandeert NU.nl dat deze e-mail marketing voldoet aan de eisen van de DDMA en de nieuwe Europese wetgeving op dit gebied. Misbruik van de aangesloten adressen is derhalve uitgesloten.

B. Wiggers, uitgever van NU.nl, noemt deze dagelijkse digitale nieuwsbrief een schot in de roos: "Wie wil nu niet iedere dag een samenvatting van het belangrijkste nieuws in zijn mailbox? Ik verwacht dat deze nieuwsbrief door zijn overzichtelijkheid zeer populair wordt. Net zoals NU.nl zelf populair is geworden door de sobere en doelgerichte vormgeving en inhoud."

De nieuwsbrief is ontwikkeld in samenwerking met het internetbedrijf Veritate Company. In de nabije toekomst zal de nieuwsbrief tevens worden uitgebreid met edities over internet, economie, sport en showbiz. Afhankelijk van de aangegeven behoeften van potentiële abonnees zal deze editie op weekdagen of één maal per week verschijnen als een soort verzameling van het nieuws van de afgelopen week.