AMSTERDAM - Populaire Nederlandse weblogs zijn in de laatste zes maanden 30 procent minder waard geworden door de dalende advertentiemarkt.

De waarde van Geenstijl.nl bedraagt nu 9,7 miljoen euro, terwijl het weblog in februari van dit jaar nog 13,7 miljoen waard was.

Dit meldt Hyped.nl, een website met nieuws over internetbedrijven en initiatiefnemer van de weblog top 30.

Ondanks het verlies staat Geenstijl nog steeds bovenaan de lijst van de dertig meest waardevolle Nederlandse weblogs.

Autoblog

De website autoblog is gezakt van de tweede naar de derde plaats en is niet langer 3,1 miljoen euro waard, maar 1,3 miljoen euro. De tweede plaats wordt nu bezet door Flabber.nl (1,4 miljoen euro).

Volgens Hyped.nl hebben acht weblogs een waarde van meer dan een half miljoen euro. Niche weblogs over marketing en technologie blijken redelijk waardevast.

Advertentiegegevens

De samenstellers van de lijst maakten onder meer gebruik van advertentiegegevens van Google en de Stichting Internetreclame (STIR) om de bezoekerscijfers en de commerciële mogelijkheden van de weblogs te bepalen.