AMSTERDAM - Insights for Search van Google is vanaf vandaag beschikbaar in het Nederlands. Ook biedt het met ingang van vandaag een reeks van nieuwe diensten.

Met Insights for Search, een tool waarmee je de populariteit van zoekopdrachten kunt vergelijken en analyseren, kan de gebruiker inzicht krijgen in de huidige tijdsgeest.

De tool kan vanaf vandaag ook gebruikt worden om zoektrends voor bepaalde trefwoorden te voorspellen aan de hand van historische trends en zoekpatronen.

Geanimeerde kaart

Daarnaast kan de gebruiker de belangstelling voor bepaalde zoektermen door de tijd heen raadplegen door ze op een geanimeerde kaart te laten weergeven.

Deze kaarten geven aan hoe de belangstelling voor bepaalde zoektermen zich door de tijd heen in verschillende regio's ontwikkelt.

Tijdsgeest

Volgens Yossi Matias, directeur van het R&D Center van Google Israël, de plek waar Trends and Insights for Search wordt ontwikkeld, geeft Insights for Search de gebruiker een kijkje in de tijdsgeest.

"Datgene waar de wereldwijde gebruikers van Google naar zoeken, biedt inzicht in wat mensen overal ter wereld interessant vinden. Inzicht in brede trends kan van onschatbare waarde zijn voor adverteerders, marketeers en iedereen die meer over de wereld om zich heen wil weten".