Mobiel chatten kost Vlaamse bijna 10.000 euro

BRUSSEL - Een week lang elke dag een uur chatten vanaf hun vakantieadres in Frankrijk kwam een Vlaams koppel duur te staan.Bij thuiskomst lag er een rekening van bijna 10.000 euro in de bus.

Dit meldde het VRT-nieuws donderdag. Een 35-jarige vrouw en haar 53-jarige man maakten gebruik van de mobiele internetdienst van het Belgische telefoonbedrijf Mobistar. Met een speciale usb-stick konden zij via het gsm-netwerk op internet.

Na een aantal dagen had Mobistar de dienst uit voorzorg geblokkeerd, omdat het verbruik uitzonderlijk hoog was. Op dat moment had het koppel al voor bijna 3000 euro gechat.

Bij thuiskomst was het bedrag verdubbeld tot meer dan 6000 euro. De Vlamingen weigerden het bedrag te betalen en vonden daarop een maand later een tweede factuur in de brievenbus van 3500 euro.

Halveren

Het koppel is niet van plan de openstaande schuld van in totaal bijna 10.000 euro te betalen. Volgens hen heeft Mobistar geen gedetailleerde rekening gestuurd, waar ze wel om hebben gevraagd. Het bedrijf houdt vol dat de factuur wel degelijk klopt, maar stelde voor het bedrag met de helft te verminderen.

Besodemieterd

Daar gaat het koppel niet mee akkoord en nu stapt het naar de rechter. Volgens de vrouw had Mobistar hen niet geïnformeerd over de hogere kosten voor de mobiele internetdienst in het buitenland. ''Wij voelen ons besodemieterd'', aldus de Vlaamse.

Tip de redactie