Hyves introduceert nieuwe vormgeving

AMSTERDAM - Netwerksite Hyves is dinsdag begonnen met de introductie van een nieuw design. De pagina's zijn strakker en minder onrustig.

Zo heeft Hyves flink gesnoeid in het menu, en zijn thumbnailfoto's vierkant bijgesneden, zodat ze in een strak blokje passen. Ook heeft de site afscheid genomen van de drie gekleurde poppetjes die jarenlang het logo van Hyves vormden.

In een toelichting schrijft oprichter Raymond Spanjar van de site vooral trots te zijn op de verbeterde fotogalerijen op de site. Die is geïnspireerd door fotosite Flickr. De foto's kunnen nu worden bekeken in een schermvullende slideshow, en de site meldt wie er op de foto te zien is.

De nieuwe vormgeving is sinds dinsdag beschikbaar voor betalende Hyves-gebruikers. Hyvers met een gratis account kunnen in een later stadium op overstappen.

Opmerkelijk

Volgens Spanjar zijn de eerste reacties gunstig. In de eerste twee uur na introductie gaven al ruim 300 Hyvers hun mening over de aanpassingen. "Daarvan is 90 procent positief. Dat is natuurlijk des te opmerkelijker, omdat nieuwe designs bijna altijd veel kritiek opleveren aangezien mensen het niet gewend zijn."

Tip de redactie