NIJMEGEN - De YouTube-film van de Nijmeegse student Tim Smit passeerde deze week de 1 miljoen hits.

Het negen minuten durende filmpje leverde Smit talloze telefoontjes op van geïnteresseerde Amerikaanse filmstudio's. De student meldde woensdag dat hij inmiddels een Amerikaanse agent in de arm heeft genomen.

''Ik hoop over enkele weken naar Hollywood te gaan om samen met mijn agent te praten met filmmaatschappijen'', aldus Smit, die waarschuwt voor al te hoge verwachtingen.

''Die studio's voeren dat soort gesprekken aan de lopende band.'' Onder de geïnteresseerde studio's zijn Dreamworks en Universal Studios.

150 euro

Smit maakte het spannende en met special effects volgepropte filmpje voor slechts 150 euro. Sinds het filmpje op YouTube staat, is het een gekkenhuis en staat de telefoon niet stil, aldus Smit.

''Ik heb nauwelijks de tijd gehad om stil te staan bij wat ik precies wil. Van de filmstudio's hoor ik graag of zij interesse hebben in het verhaal van mijn film.''

Mythbusters

Smit was al eerder succesvol als filmer. Samen met een medestudent maakte hij al eens een filmpje voor het programma Mythbusters van Discovery Channel. De twee gingen toen met de hoofdprijs aan de haal.