DEN HAAG - De Consumentenbond is met hangende pootjes teruggekomen van het negatieve koopadvies dat was gegeven voor de aanschaf van Epson-printers. De bond betreurt het negatieve beeld dat door zijn toedoen over het bedrijf is ontstaan en de schade die is geleden.

De Consumentenbond meldde dit vrijdag na een "goed gesprek" tussen beide partijen. Begin deze maand betichtte de bond Epson van bedrieglijke praktijken omdat er onnodig inkt in de printers achter zou blijven.

Epson reageerde woedend op de beschuldiging en dreigde met juridische stappen. De Consumentenbond zegt nu dat die inkt niet "te kwader trouw" achterblijft. De belangenorganisatie geeft toe dat het "te weinig heeft gecommuniceerd met Epson en te snel eigen conclusies heeft getrokken".

Epson dient geen schadeclaim in, maar zegt wel schade te hebben opgelopen. Vooral de naam heeft eronder geleden, zo zei een woordvoerder van de Japanse printerfabrikant.

Epson wil niet zeggen hoe het zijn imago weer op gaat poetsen. De onderneming zette afgelopen weekeinde al een paginagrote advertentie om uit te leggen dat er niets mankeerde aan de printers, maar is dat nu niet van plan.