AMSTERDAM - De Britse bank Lloyds is niet pet. Dat vond althans een medewerker van de bank, die daarom het wachtwoord van een klant veranderde.

Steve Jetley uit Shrewsbury had zijn wachtwoord voor telebankieren uit onvrede met de service van de bank veranderd in 'Lloyds is pants', Brits jargon voor 'Lloyds is pet'. Op een dag ontdekte hij dat het wachtwoord niet meer werkte.

Een medewerker van de bank bleek het wachtwoord op eigen initiatief te hebben gewijzigd in 'No it's not'. Jetley mocht het wachtwoord niet terugveranderen, omdat dat 'ongepast' zou zijn. Hij suggereerde daarop verschillende alternatieven, zoals 'Barclays (een concurrent - red.) is better' en 'censorship', maar ook die werden afgekeurd.

Geen beleid

Een woordvoerder van Lloyds laat tegenover de BBC weten het geval te betreuren. Volgens hem is het geen beleid dat Lloyds-personeel zonder overleg wachtwoorden aanpast. De betreffende medewerker zou inmiddels niet meer voor Lloyds werken.