DEN HAAG - De Consumentenbond is de afgelopen 24 uur overspoeld met klachten over Ziggo, de onderneming die ontstond door een fusie van de kabelbedrijven Casema, @Home en Multikabel.

Op het dinsdag geopende meldpunt kwamen al 2500 klachten binnen, "uitzonderlijk veel voor zo'n korte periode", aldus de Consumentenbond.

"Bijna alle klachten zijn ontstaan na de fusie van Multikabel, @Home en Casema op 16 mei 2008", aldus de belangenorganisatie van consumenten. "Het grootste probleem blijkt zich op dit moment te manifesteren op het gebied van de internetverbinding, het betreft 67 procent van de meldingen."

Wachttijden

Klanten met problemen moeten rekening houden met extreem lange wachttijden als ze bellen met de helpdesk van Ziggo. Ongeveer de helft van de klagers stond 20 minuten of langer in de wacht, terwijl een op de zes zelfs langer dan een uur geduld moest hebben.

Geen succes

Als klanten een Ziggo-medewerker te spreken krijgen, is dat nog geen garantie voor succes. Volgens de Consumentenbond blijkt dat 62 procent van de klachten niet verholpen is.