AMSTERDAM - Pressplay, de online muziekdienst van Sony en Vivendi Universal, heeft woensdag een voorzichtige start gemaakt.

De service biedt muziek aan van maatschappijen Sony MusicVivendi's Universal Music GroupEMI

Pressplay biedt die muziek aan via de eigen dienst maar ook via derden zoals MSN Music, Roxio en Yahoo!.

De lancering van PressPlay is een bescheiden lancering omdat het bedrijf zich er eerst van wil verzekeren dat het systeem stabiel en betrouwbaar is, zo meldt persbureau Reuters.Na 1 januari 2002 zal Pressplay volledig werken.

Pressplay start kort na de lancering van MusicNet, een jointventure van AOL Time Warner, Bertelsmann (BMG Entertainment), EMI en Real Networks.Pressplay biedt vier verschillende abonnementen aan waaronder een 14-daags gratis abonnement. Gebruikers krijgen daarbij toegang tot 20 downloadsites en 200 bronnen.

Andere abonnementen variëren van 9,95 dollar tot 24,95 dollar per maand. Bij die laatste kunnen leden ook twintig cd's laten branden.

/NETPressPlay akkoord met aantal kleine platenlabelsAnti-trustonderzoek naar MusicNet en PressplayDuet krijgt nieuwe naam