AMSTERDAM - UPC gaat het anders aanpakken. Voor het eind van dit jaar moeten de bereikbaarheid en dienstverlening flink zijn verbeterd, zo schrijft Webwereld.

In een krantenadvertentie van maandag belooft UPC per direct beterschap: "UPC is gestart met een nieuwe werkwijze. Die erop gericht is u veel meer service te bieden en daadwerkelijk een einde te maken aan die slechte naam."

De afgelopen jaren zijn diverse instanties overspoeld met klachten over UPC. Het tv-programma Radar besteedde een hele uitzending aan de wanprestaties van het telecombedrijf. De Consumentenbond bood ondertussen aan om te bemiddelen tussen klanten en UPC. En zelfs de politiek bemoeide zich met de kabelmaatschappij.

Ook maakten diverse mensen zelf een website om hun ongerieven over UPC te uiten. UPC-hel.nl, UPC.sucks.nl (is gestopt) en Chelloo.com zijn enkele voorbeelden.

Goed nieuws

Maar er is dus goed nieuws voor alle klanten van UPC. "Bij e-mails is het doel om 90 procent binnen twee dagen te beantwoorden, en mensen die een brief schrijven moet driekwart binnen vijf dagen antwoord krijgen. Wie zich aanmeldt voor kabel-tv kan binnen drie dagen al tv-kijken. Een internet- of telefoonaansluiting is binnen vijf dagen klaar," zo belooft UPC.

/LINK
Lees de reacties van lezers over kabeltelevisie via UPC