AMSTERDAM - Krantenconcern De Telegraaf en mobiele telefoonfabrikant Sony Ericsson beginnen een crossmediaal platform voor liefhebbers van popconcerten. Op de site kunnen concertgangers hun foto's, video's en recensies kwijt.

Dit maken beide partijen vrijdag bekend. Op de website mobileconcertreport.nl kunnen bezoekers van concerten ook ter plekke zogeheten live-reports, foto's of video's via sms en mms op de site plaatsen.

Sommige delen van Mobile Concert Report worden doorgeplaatst op allerlei zogenoemde narrowcastingkanalen in onder andere McDonald's en het openbaar vervoer. De website gaat vanaf 10 februari de lucht in.

Tickets

De website moet een verzamelplaats worden voor alles wat zich rond concertbezoeken afspeelt. Daarnaast staat er een concertagenda op met uitgebreide zoekmogelijkheden. Bovendien kan de gebruiker ook zelf concerten toevoegen. Daarnaast herbergt de site informatie over artiesten, bestaat de mogelijkheid om direct tickets te bestellen en wordt er reisinformatie gegeven over "de ideale route naar het evenement".

Videoclips

Hoofd marketing Eric Rikken van Sony Ericsson zegt dat het gebruik van de mobiele telefoon bij een concert niet meer is weg te denken. "Ze worden massaal in de lucht gehouden om foto's en videoclips te maken als persoonlijke herinnering of om de volgende dag te delen met vrienden. Voor ons als fabrikant de reden om consumenten de gelegenheid te geven de content op een eigen platform met elkaar te delen."