eBay begint sociaal netwerk

AMSTERDAM - In een poging zijn klanten meer aan zich te binden, opent veilingsite eBay een eigen online community. Gebruikers kunnen op eBay Neighborhoods groepen oprichten rond specifieke thema's of producten.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd in een blogposting. Op de site zelf zijn inmiddels verschillende groepen van start gegaan, over onder meer de iPhone, Star Wars en koffie.

De populairste groep was woensdagmiddag die van de koffieliefhebbers, met ruim 150 leden. Die discussiëren over de vraag waar de beste koffie geschonken wordt, of posten foto's van de drank. Binnen de 'neighborhoods' is ook relevant materiaal te zien afkomstig van andere plekken binnen het eBay-domein, zoals recensies of berichten van weblogs.

Groei

De lancering maakt deel uit van een groter herontwerp van eBay. De veilingsite begon met een reorganisatie toen eind 2006 de groei van eBay begon af te nemen. Veel eBay-gebruikers vertrokken naar concurrerende veilingsites omdat ze eBay door het enorme aanbod te onoverzichtelijk vinden.

Tip de redactie