AMSTERDAM - De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) gaat binnenkort praten met kabelbedrijf UPC. Dat gesprek moet plaatshebben omdat de NMa regelmatig klachten krijgt over het kabelbedrijf. Een woordvoerster van de NMa wilde woensdag niet ingaan op eventuele gevolgen.

Volgens de NMa-zegsvrouwe heeft UPC eerder toezeggingen gedaan die niet nagekomen zouden zijn. Zo heeft het kabelbedrijf bijvoorbeeld bij mensen die hun internetkabel wilden beëindigen, ook de televisie afgesloten. "We hebben klachten gehad en signalen over het bedrijf ontvangen die we met de onderneming willen bespreken."

Het is overigens niet de eerste keer dat UPC met de toezichthouder praat. Volgens een woordvoerder van UPC praat het bedrijf vaak met toezichthouders. "We zijn een gereguleerde industrie. Daarom praten we regelmatig met vele toezichthouders."

De woordvoerder vindt het jammer dat de klachten over het bedrijf terecht komen bij de Consumentenbond en andere instanties. "Wij willen het zelf ook graag weten. Dan kunnen we er ook wat aan doen. Als klachten bij andere instellingen terechtkomen, kunnen we die niet verhelpen. We hebben liever dat klanten rechtstreeks contact opnemen met onze telefonische hulpdienst."