AMSTERDAM - Klanten van de Postbank die gebruik maken van internetbankieren kregen vrijdagochtend vroeg door een technische storing mogelijk onjuiste saldo- en mutatiegegevens te zien. De storing is inmiddels opgelost.

De laatste tijd was het regelmatig raak op mijnpostbank.nl. Er wordt momenteel gewerkt aan een 'verbeteringsprogramma', waarvoor 40 miljoen euro is uitgetrokken. Dit programma moet aan het eind van dit jaar zijn afgerond.

Volgens woordvoerder Harold Reusken van de Postbank ontstond de storing toen vannacht een fout werd gemaakt bij het inladen van een bestand met klantgegevens. Daardoor konden klanten niet altijd hun actuele saldo en de laatste bij- of afschrijvingen zien.

De bank heeft de elektronische betaalomgeving uitgeschakeld om de storing op te lossen. Dat lukte vrijdagmiddag rond half twee.

Gemachtigd

Sommige Postbankklanten meldden dat ze op andermans rekening ingelogd werden. Reusken ontkent dat. Wel zouden klanten die gemachtigd waren om bankzaken van anderen te regelen, soms alleen die rekeningen te zien hebben gekregen.