AMSTERDAM - Internetuitgever Ilse Media en Gouden Gids gaan vanaf eind maart samenwerken op internet. Indien een gebruiker van de zoekmachine van Ilse een zoekwoord ingeeft, verschijnen niet alleen de door Ilse gevonden relevante resultaatpagina's, maar nu ook relevante resultaten uit de Gouden Gids. De twee bedrijven hebben de samenwerking woensdag aangekondigd.

De gevonden resultaten worden in een apart window weergegeven. De resultaten van de Gouden Gids zijn in eerste instantie op nationaal niveau. Een bezoeker kan zijn zoekgebied ook verfijnen of verkleinen door binnen één of meer regio's te zoeken.

Paul Molenaar, algemeen directeur van Ilse media, noemt de samenwerking met Gouden Gids een belangrijke eerste stap: "Nu de nieuwe zoekmachine is gelanceerd hopen we op deze manier samen te werken met veel informatieleveranciers".

Dick Ahles, Algemeen directeur van Gouden Gids BV, "Door deze combinatie van diensten kan de gebruiker optimaal gebruik maken van de mogelijkheden die het internet te bieden heeft. Algemene informatie over bijvoorbeeld een product vind je bij Ilse, wil je meer weten dan kom je terecht bij de bedrijven in de Gouden Gids".

Ilse verwacht eind maart de resultaten van de Gouden Gids te hebben geïmplementeerd in de Ilse zoekmachine.