AMSTERDAM - Website GeenStijl komt met een kledingmerk: GeenlijfStijl. Het weblog brengt opmerkelijke T-shirts op de markt, die niet alleen via het webadres, maar ook in de Chill Out-winkels van De Bijenkorf (vanaf 13 juni) verkrijgbaar zijn. Dat zei directeur Dominique Weesie vrijdag.

De shirts à 35 euro per stuk verwijzen naar "de hippe tijden van dit moment" en moeten passen in de urban cultuur. "Van de dubieuze activiteiten van een bekende strafpleiter tot de laatste trend op het gebied van suicide bombing", prints ervan zijn te vinden op de shirts.

Weesie geeft toe dat GeenlijfStijl afbreuk doet aan het recalcitrante imago van de site. "Maar wij gaan steeds meer behoren tot de gevestigde orde. Zo komt er maandag een boek uit over GeenStijl. Hoe groter je wordt, hoe meer je tot het establishment gaat behoren. Maar schoppen blijven we!", aldus Weesie.

Seks

GeenStijl garandeert op de eigen site dat het product "meer seks zal opleveren". "Zo niet dan de krijgen de kopers hun geld terug."