AMSTERDAM - De internetbankierdienst van de Postbank kampte donderdagochtend vanaf ongeveer elf uur met netwerkproblemen. Veel klanten konden daardoor geen toegang krijgen tot de Mijn Postbank.nl.

Rond twee uur 's middags was de storing voorbij. Het was de derde keer in een week dat de site uit de lucht was. Afgelopen weekeinde ontstond een grote storing, die in de loop van zondag werd verholpen. Bij de reparatie raakte echter een database in het ongerede, waardoor sommige klanten maandag opnieuw niet konden inloggen.

Volgens Postbankwoordvoerder Harold Reusken staat de storing van donderdag volledig los van de eerdere problemen. Hij noemt het "bijzonder vervelend" dat klanten opnieuw geen gebruik van de bankierdienst konden maken.

Dubbele boekingen

Als gevolg van de storing zien sommige klanten in hun online rekeningafschriften sommige afboekingen dubbel verschijnen. Reusken verzekert echter dat de bedragen niet werkelijk dubbel zijn afgeboekt. Ook is het rekeningsaldo wel correct.

Volgens de Postbank moet ook dit probleem snel verholpen worden.