AMSTERDAM - Pearl Opticiens heeft zich sinds kort op de markt van alleenstaanden gestort. Singles worden bij de optiekketen niet alleen aan een bril geholpen, maar ook aan een eventuele partner via de online datingservice brildate.

Nederland telt zo'n 2,4 miljoen singles. De verwachting is dat dit aantal zal blijven toenemen. Het overgrote deel van deze groep voelt zich volkomen gelukkig met hun solostatus, ondanks de soms nadelige financiële bijkomstigheden.

Pearle hoopt met een speciale actie (twee brillen voor de prijs van één) de groep singles voor zich te winnen. Los van de mogelijkheid om tijdens deze actie de gratis tweede bril zelf te houden en deze bijvoorbeeld als zonnebril te laten uitvoeren, is het ook mogelijk om het voordeel met iemand te delen.

Met de online datingservice kan er een praatje of een date worden gemaakt of kan een bezoek aan een Pearle-zaak worden gepland om de 2-brillen-voor-de-prijs-van-1 uit te zoeken. De besparing van deze 'Brildate' kan uiteindelijk worden besteed aan een avondje stappen.