Een Haarlemse vrouw is vannacht lichtgewond geraakt nadat er in haar woning aan de Hieronymus van Alphenstraat brand was uitgebroken.

De brand werd even voor 1.30 uur in de keuken ontdekt. Toen de brandweer bij de woning aankwam, hing er buiten al een sterke rooklucht. Dat meldt een omstander aan NH Nieuws

De vrouw wist zichzelf op tijd in veiligheid te brengen, maar ademde wel rook in. Ambulancepersoneel controleerde de bewoonster, die niet voor verdere behandeling naar het ziekenhuis hoefde.

Volgens de ooggetuige moest de vrouw voor de rest van de nacht wel op zoek naar een andere slaapplaats. Haar huis zou van onder tot boven zwartgeblakerd zijn.

De brand is vermoedelijk in de keuken van de woning ontstaan.