De Noordelijke Online Ondernemers (NOO) gaan onder de vlag van Innofest werken aan een chatbot, die bezoekers van Eurosonic Noorderslag kan helpen met het informeren over optredens. 

Programmeurs gaan volgens de NOO, een samenwerkingsverband van noordelijke IT-bedrijven, vanaf woensdag bezig met de enorme artiestendatabase en het programma van het festival.

Resultaat is een innovatieve chatbot, die automatisch antwoorden geeft op vragen van bezoekers. Zo kun je de chatbot, die vrijdag wordt gepresenteerd door burgemeester Peter den Oudsten, vragen naar een tijdstip van een optreden.

Tegelijkertijd geeft de bot ook informatie over hoe lang je nog onderweg bent naar de locatie en of de zaal wellicht al vol is.

Festivalbezoekers

Medeorganisator Innofest streeft er samen met de NOO naar de zogeheten Tech Track uit te bouwen tot een samenwerking met het festival, zodat in de toekomst meer online ondernemers uit Noord-Nederland ideeën en projecten, zoals de chatbot, direct bij de ruim 42.000 festivalbezoekers kunnen testen.