Google Nederland organiseert 14 en 15 maart in de Suikerfabriek in Groningen een Digitale Werkplaats.

De Digitale Werkplaats bestaat uit gratis workshops waar ondernemers en zzp-ers leren online zaken te doen en daarmee groei te realiseren.

Het initiatief van Google sluit goed aan bij de ambities van de stad Groningen, zegt wethouder Joost van Keulen van Economische Zaken. “Onze regio telt relatief veel kleine bedrijven en zzp’ers. Juist zij krijgen met de Digitale Werkplaats een uitgelezen kans om beter aan te sluiten bij de digitale wereld. Als wethouder EZ heb ik maar één advies: schrijf je in en doe mee. Je eigen onderneming wordt er écht beter van.”

Volgens Pim van der Feltz, directeur Google Nederland, barst het in Groningen van het ondernemerstalent en het is zaak dat talent te benutten.  “Met de kennissessies en workshops, waarbij we het kennisniveau van Groningse ondernemers verder stimuleren, kunnen ze nog meer digitale groei realiseren.”