Dat er komende winter in Groningen van alles te doen is, hoef je de meeste mensen niet meer te vertellen. De campagne ‘Winter in Groningen’ van Marketing Groningen bereikte meer mensen dan ooit: ruim 1,5 miljoen in totaal, zo laat de toeristische organisatie weten.

Volgens een woordvoerder van Marketing Groningen is afgelopen week dus 1 op de 10 Nederlanders (‘baby’s en bejaarden meegerekend’) op Facebook in contact gekomen met het merk ‘Groningen’.

Dat was met name te danken aan een promofilmpje, gemaakt met een drone, dat massaal gedeeld en geliked werd. Bijna 550.000 mensen hebben het filmpje gezien; ruim 1,3 miljoen Facebookers zagen het voorbij komen in hun tijdlijn.

Onder de video is een nummer van David Bowie te horen. Bowie heeft persoonlijk toestemming gegeven voor het kosteloos gebruik ervan, aldus Marketing Groningen.

Brochure

Ook offline is Groningen niet onopgemerkt gebleven. Ruim 700.000 abonnees van de Volkskrant en NRC vonden afgelopen zaterdag een brochure over Groningen als bijlage in hun krant. 

In de brochure worden de lezers geattendeerd op de evenementen die komende wintermaanden in Groningen plaatsvinden, zoals WinterWelVaart en de expositie rondom David Bowie in het Groninger Museum.