Een bewoner van een portiekflat aan de Gerard ter Borghstraat in Groningen is afgelopen nacht dwars door een brandje in zijn woning heen geslapen. Hij moest worden gewekt door de brandweer.

De brandweer was gealarmeerd door bovenburen van de bewoner. Ze waren wakker geworden van de rookmelder en roken rook, maar konden de brandhaard niet vinden.

De brandweer ontdekte dat de rook bij de benedenburen vandaan kwam. Nadat de deur van de woning was geforceerd bleek dat er een brandje in de badkamer had gewoed.

De bewoner sliep ondertussen gewoon door. Hij is door brandweermannen wakker gemaakt en voor de zekerheid nagekeken door ambulancepersoneel.