Campagne moet uitgaanspubliek op risico's wijzen

Op het Awakenings Festival is zondag de campagne 'Celebrate Safe' van start gegaan. Dit is een initiatief van de uitgaansbranche. 

Staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid gaf het startschot. 

Het doel van de campagne is om feestgangers te informeren over de risico's van alcohol, drugs, gehoorschade en onveilig vrijen. Op het platform is informatie te vinden en staan tips over bewust en veilig uitgaan. 

Deze zomer wordt de campagne op onder anderen het Amsterdam Dance Event, Loveland, Mysteryland, Amsterdam Open Air en Decibel Outdoor ingezet. 

Risico's

Hoe leuk feesten ook is, het is nooit helemaal zonder risico's, aldus de website. Het is daarom goed om te weten wat de risico's zijn van dingen als uitdroging en blaren tot het gebruik van alcohol en drugs.

Jongeren zijn het steeds normaler gaan vinden om drugs als xtc te gebruiken als ze uitgaan, zegt de organisatie. Die pillen worden steeds zwaarder, met grotere gezondheidsrisico's als resultaat. 

Deze zomer stuurt staatssecretaris Van Rijn zijn visie over drugspreventie naar de Tweede Kamer. Daarin staan alle plannen op het gebied van drugsbeleid van het ministerie van VWS.

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie