De naam van een webwinkel wordt voortaan vermeld op bankafschriften als die winkel gebruikmaakt van betaaldienstverlener Mollie. Tot nu toe stond bij deze afschrijvingen alleen de naam van deze dienstverlener genoemd en stond de winkelnaam alleen in de beschrijving, wat onder consumenten tot verwarring leidde.

"Aangezien Mollie zo'n 50 procent van de Nederlandse markt bedient, heeft deze aanpassing veel impact", stelt Mollie-directeur Remco Boer woensdag in een persbericht.

Rabobank levert de technologische oplossing om de webwinkelnaam te tonen. Hoofd online shopping en e-business Nico Strauss: "Als grote bank in Nederland vinden we het belangrijk om betaaldienstverleners te faciliteren in het makkelijker en transparanter maken van betalingsverkeer."

De Consumentenbond startte al eens een meldpunt voor klachten over onduidelijke afschrijvingen. De organisatie laat in een reactie aan het AD weten te hopen dat andere betaaldienstverleners zullen volgen. Eerder dit jaar kwamen betaaldiensten Pay.nl en Buckaroo overigens al met deze stap.