Corendon moet toch betalen voor misleidende advertenties

Corendon heeft een hoger beroep tegen een boete voor misleidende advertenties verloren. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legde de reisorganisatie twee jaar geleden een geldstraf op wegens ondoorzichtige prijsinformatie.

Het College van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBb), eindrechter in deze zaak, handhaaft de twee boetes van in totaal 350.000 euro.

Die kreeg Corendon in 2016 opgelegd, omdat het bedrijf in zijn advertenties onduidelijk was over het definitieve bedrag dat klanten moesten betalen voor pakketreizen en losse vliegtickets.

Zo verstopte het bedrijf 25 euro aan boekingskosten, 3 euro aan servicekosten en 2,50 euro voor een calamiteitenfonds in de kleine lettertjes.

Corendon vond de boetes disproportioneel hoog en wees daarbij op vergelijkbare praktijken bij concurrenten, die daar niet voor werden gestraft. Dat verweer hield voor het CBb geen stand.

Lees meer over:
Tip de redactie