
ING past ontwerp bankpassen aan om ze leesbaarder te maken
De nieuwe passen hebben minder logo's, de informatie is duidelijker leesbaar gemaakt en de handtekeningenstrip op de achterkant ontbreekt, maakt de bank donderdag bekend.
Bovendien zijn de randen oranje gemaakt, waardoor de passen meer opvallen in de portemonnee. Verder is ook de kop van de leeuw van het logo van de bank op de kaarten te zien.
Ontwerpen
In Nederland worden vijf nieuwe ontwerpen geïntroduceerd. Het gaat om de standaard betaalpassen, gepersonaliseerde betaalpassen, creditcards en zogenoemde platinumcards (een type creditcard) voor particuliere klanten en daarnaast de zakelijke passen voor zakelijke klanten.
Vanaf vrijdag ontvangen de eerste klanten hun nieuwe pas thuis. Niet iedereen krijgt meteen een nieuwe. Klanten krijgen een nieuwe pas zodra hun huidige is verlopen. Over vier tot vijf jaar zouden alle 9,7 miljoen uitstaande betaalpassen in Nederland vervangen moeten zijn.
Buitenland
Ook in België en andere landen waar ING actief is, worden betaalpassen en creditcards vervangen. Er zijn acht ontwerpen die de op dit moment 88 verschillende type passen wereldwijd gaan vervangen.
Erik Tigges, bij ING verantwoordelijk voor de passen, benadrukt dat een betaalpas "de enige tastbare connectie" is die de meeste mensen met hun bank hebben. Met het nieuwe ontwerp probeert ING volgens hem bankzaken makkelijker te maken.