Internetwinkel bol.com heeft enkele honderden bestellingen geannuleerd omdat er een fout was gemaakt in de prijs. Klanten reageren verongelijkt.

Door de fout van de webwinkel werden diverse parfums dit weekend aangeboden voor 30 euro, terwijl de prijs normaal minstens twee keer zo hoog is.

De klanten kregen eerst bericht dat de bestelling vertraagd was, maar bol.com annuleerde de koop kort daarna.

Klanten die vooruit hebben betaald, krijgen het geld teruggestort op hun rekening. Iedereen die de parfums al heeft ontvangen, mag de bestelling houden.

Klachten

Op sociale media staan veel klachten van klanten die het parfum aan hun neus voorbij zagen gaan. Ze vinden dat ze de bestelde producten alsnog voor de lagere prijs moeten ontvangen.

Bol.com laat echter weten dat de annulering in overeenstemming met de algemene voorwaarden is. Daarin staat dat “kennelijke vergissingen en kennelijke fouten in het aanbod de ondernemer niet binden".

Leen Bakker

Eerder kreeg Leen Bakker na een vergelijkbare fout te maken met boze klanten. Het bedrijf annuleerde enkele duizenden bestellingen van een hoogslaper.

Het bed werd per abuis met een korting van 90 procent te koop aangeboden via de website. Enkele honderden klanten spanden een kort geding aan, maar vingen bot bij de rechter.