ING stopt met zijn dienst Finbox. Per 1 januari trekt de bank de stekker uit de digitale brievenbus, die sinds begin 2012 bestond.

Dat maakt ING maandag bekend.

Met Finbox kunnen klanten onder meer hun rekeningen, acceptgiro’s, salarisstroken, pensioenoverzichten en polisbladen centraal opslaan. Er wordt echter steeds minder gebruik gemaakt van de dienst.

Het aantal klanten "is niet toereikend om het noodzakelijke onderhoud aan het systeem en de gewenste verbeteringen te rechtvaardigen", aldus de bank. 

Met Finbox kunnen klanten kiezen van welke organisaties zij financiële post in hun digitale inbox willen ontvangen. Zij krijgen dan een melding van een nieuwe rekening, factuur of salarisstrook bij het internetbankieren. 

Naast ING maken ook ABN Amro en Rabobank gebruik van de digitale brievenbus. Rabobank laat desgevraagd weten niet van plan te zijn te stoppen met Finbox.

Een woordvoerster van ABN Amro meldt eveneens dat de bank geen plannen heeft de dienst te staken.