Enkele duizenden klanten van ING hebben tijdelijk geen werkende pinpas.

Dit bevestigt een woordvoerder van ING naar aanleiding van berichtgeving van NOS.

Dit komt doordat er iets fout is gegaan bij de leverancier van de pinpassen, volgens een woordvoerder van het bedrijf.

Het gaat om klanten van wie de pinpas deze maand verloopt. Normaal gesproken krijgen zij automatisch een nieuwe pas en wordt de oude pas geblokkeerd.

"Vandaag zijn al veel nieuwe passen uitgestuurd," aldus een woordvoerder. "De rest volgt snel. Als het nodig is zal er in het weekend doorgewerkt worden."

Foutmeldingen

De oude bankpassen zijn geblokkeerd. Hierdoor krijgen zij foutmeldingen te zien bij het afrekenen met hun oude pinpas. Klanten hebben geen nieuwe pas ontvangen.

Klanten klagen dat ze door de fout van de bank niet bij hun geld kunnen. ING laat weten dat klanten met hun oude pas en ID-bewijs naar een ING-kantoor kunnen komen om daar kosteloos geld op te nemen. 

De bank wijst erop dat er acht miljoen bankpassen in de omloop zijn en er dus maar een klein aantal klanten is getroffen.