Telecomprovider T-Mobile informeert zijn klanten niet op de juiste wijze over de inflatiecorrectie die zij toepassen bij mobiele telefoonabonnementen, meldt de Consumentenbond dinsdag.

Volgens de organisatie moeten sommige consumenten na ruim een jaar al 7 procent meer gaan betalen voor een abonnement, terwijl de provider adverteert met vaste prijzen voor de gehele contractperiode.

''De Consumentenbond vindt dat bedrijven op de juiste manier moeten communiceren over het verhogen van hun prijzen'', aldus de bond.

Volgens toezichthouder ACM is het berekenen van een correctie voor de inflatie toegestaan, mits de prijsverhoging duidelijk in de overeenkomst of algemene voorwaarden staat. De meeste providers doen dat dan ook, maar T-Mobile vermeldt de inflatiecorrectie slechts op een tarievenblad, dat op te vragen is via de klantenservice of de website, stelt de Consumentenbond.

In een reactie zegt T-Mobile het oneens te zijn met de Consumentenbond. Volgens de provider is het juist duidelijk dat de inflatiecorrectie op een tarievenoverzicht te vinden is. Deze is daarna bovendien te zien op de factuur van de klant, de website en app van T-Mobile, meldt het bedrijf.