Nieuwe info over Halo 3 multiplayer mode

De website 1UP heeft nieuwe details over drie maps voor de multiplayer modes van Halo 3 op haar site gezet. Hieronder volgt een samenvatting van de belangrijkste informatie.

De website 1UP heeft nieuwe details over drie maps voor de multiplayer modes van Halo 3 op haar site gezet. Hieronder volgt een samenvatting van de belangrijkste informatie.

Map: Snowbound

  • Map speelt zich buiten in de sneeuw af
  • Het speelveld is omgeven door kanonnen. Deze zullen later automatisch schieten en verhinderen dat een speler de map verlaat
  • Een kant van de map wordt afgegrensd door rotsen, hier zijn strategisch geplaatste wapens te vinden
  • Twee "Forerunner" bouwwerken bevinden zich als basis aan beide kanten van de map. Door een tunnel worden zij met elkaar verbonden. Er zijn ook twee extra ingangen in deze tunnel
  • In deze tunnel bevindt zich de "Short Rifle". In een soortgelijke kamer aan de oppervlakte ligt de "Sniper Gun". Beide wapens zijn door explosievengeneratoren omgeven
Wat is er nieuw:
  • Automatisch schietend geschut
  • Shield Doors, die als dekking fungeren. Ze zijn een barriere in het ondergrondse tunnelsysteem, door welke geen explosieven kunnen komen
  • Een verbeterde "Assault Rifle" schijnt nog speciale toevoegingen te hebben. De nieuwe "MA5C Assault Rifle" heeft een 60-round clip en is verbeterd voor veraf schieten
Ideaal aantal spelers: 4-10
Beste speelmodi: Slayer, Team Slayer, Tank Flag, Ninjaball, Oddball en King of the Hill



Map: High Ground

  • Middelgrote map, overeenkomsten met "Zanzibar" (Halo 2). Het betreft een strand en een ingeperkt stuk land. Het is een zeer kompacte Assault map
  • De map is geschikt voor spelvarianten met bepaalde doelen (One Flag CTF, Assault). In tegenstelling tot Zanzibar, heeft High Ground meer instappunten
  • Beide teams hebben eigen wapens en voertuigen. Beide teams bezitten ook "Short Rifles". Het team dat op het strand begint heeft toegang tot een Warthog en een scherpschuttersgeweer.
Wat is er nieuw:
  • De wapens "Spike Rifle" en "Spike granaten", die naast de Plasma en Splittergranaten bestaan. Uit de Spike granaten komen doornen die aan een oppervlak blijven kleven
  • De Spike granaten maken een duidelijk "woosh" geluid. Spelers horen deze granaten dus goed en kunnen op hun hoede zijn.
Ideaal aantal spelers: 6-16
Beste speelmodi: One Flag CTF, Assault, Slayer, Team Slayer en Eliminatio

Eliminatio is een nieuwe gamemode: het team wint dat als eerste 5 kills maakt. Respawn na 15 seconden.



Map: Valhalla
  • Deze map doet ietwat denken aan "Blood Gulch" en heeft enkele overeenkomsten. Zo bevinden de bases zich aan beide kanten van de map en een stroompje water loopt daar doorheen. In het midden van de map zijn twee verhoogde plateau's op welke zich wapens bevinden (op het ene platform een geweer, op het andere een "Spartan Laser")
Wat is er nieuw:
  • Mongoose ATV: Op dit snelle voertuig zit de bijrijder omgekeerd en kan dus naar achter schieten
  • Spartan Laser: ziet er in eerste instantie uit als een ingewikkelde "Rocketlauncher" en heeft een 3 seconden laadtijd. Een rode laser straalt uit het wapen en die zich oplaadt. Bij de uitgang van de loop onstaat door die lading een energiebol, die in een straal explodeert en alles vernietigt wat in de buurt komt. Er kan slechts 1 energiebol worden geschoten. Kills met de Spartan Laser worden als Snipe Kills in het Medal Log genoteerd.
  • Man Cannon: de kanonnen schieten projectielen af en strategisch geplaatste boxen. Spelers kunnen granaten op die kisten droppen, de Mongoose launchen of zelfs de Warthog beschieten. Naast deze Man Cannons zijn er ook in iedere basis twee liften, waarbij de tweede lift Spartans naar de andere kant van de map schiet
Ideaal aantal spelers: 6-16
Beste speelmodi: CTF Classic, CTF en Team Slayer
Tip de redactie