Het verhaal van de shooter Destiny werd in de zomer van 2013 geschrapt, iets meer dan een jaar voordat de game lanceerde.

Volgens de reportage van Kotaku vertrok Joe Staten, die verantwoordelijk was voor het verhaal, kort daarna bij Bungie en ging hij werken voor Microsoft. Bungie moest vervolgens een nieuw verhaal verzinnen voor maart 2014, wanneer de game oorspronkelijk uit had moeten komen.

Na de release van Destiny zou Blizzard's team dat Diablo 3 had ontwikkeld langs zijn gekomen bij Bungie om te vertellen hoe de studio met Diablo-uitbreiding Reaper of Souls losse eindjes aan elkaar heeft geknoopt. Inmiddels is eerder dit jaar de Destiny-uitbreiding The Taken King uitgekomen, die positief is ontvangen door de meeste spelers.

Bungie heeft onlangs er voor gekozen om geen kleine dlc-pakketten uit te brengen voor The Taken King. In plaats daarvan bevat de game nu een gratis updatemodel en microtransacties.

In de herfst van 2016 moet het vervolg op Destiny uitkomen. Volgens de reportage is de engine waar Destiny op loopt echter niet flexibel genoeg, wat mogelijk problemen oplevert met de planning die Bungie voor ogen heeft.