Ubisoft wil op evenementen zoals E3 alleen nog maar games tonen die ook daadwerkelijk speelbaar zijn en op de juiste systemen draaien. 

Dit zegt Ubisoft-president Yves Guillemot tegenover The Guardian, nadat de graphics van de eerste beelden van Watch Dogs en de uiteindelijke versie veel van elkaar verschilden.

Toen Watch Dogs voor het eerst werd getoond op E3, werd de game positief ontvangen door gamers. Het spel draaide op een krachtige pc, zoals meestal het geval is met games die nog maar kort in ontwikkeling zijn. De uiteindelijke versie van de game kwam echter niet op het grafische niveau van de eerste beelden.

"Daarom hebben we op E3 dit jaar gezegd, laten we er voor zorgen dat de games speelbaar zijn en op de daadwerkelijke systemen lopen", aldus Guillemot.

"Wanneer we iets willen tonen, vragen we het ontwikkelteam of ze er voor willen zorgen dat het speelbaar is, zodat spelers meteen zien wat het is. Dat hebben we van Watch Dogs geleerd: als het niet speelbaar is op de betreffende systemen, is het een risico."

Te veel

Guillemot laat wel weten dat het altijd moeilijk is om een compleet nieuwe gameserie te ontwikkelen: "Wanneer de eerste game in een nieuwe serie uitkomt, is het niet perfect."

"We denken dat we een game van goede kwaliteit hebben gelanceerd in een nieuwe serie met nieuwe technologie. Het is gewoon zo complex - een naadloze multiplayer, verbinding met smartphones en tablets, zo veel dingen - het was misschien een beetje te veel van het goede."