De digitale verkoop van games als Destiny en Call of Duty zorgen ervoor dat Activision Blizzard een hogere omzet en winst boekt dan analisten hadden verwacht.

Dat blijkt uit de cijfers over het laatste kwartaal van 2014 die woensdag door Activision Blizzard zijn gepresenteerd.

De omzet uit de digitale verkoop van games was met 638 miljoen dollar goed voor 76 procent van de totale inkomsten uit de verkoop van games.

De verkoop van first-person shooters Destiny en Call of Duty nemen een groot deel in van de online verkoop. Deze games worden bijvoorbeeld gekocht via de digitale winkels van consoles.

Winst

Activision Blizzard, dat ook titels als World of Warcraft, Skylanders en Diablo uitgeeft, behaalde in het eerste kwartaal een omzet van 1,28 miljard dollar, in tegenstelling tot 1,11 miljard dollar het jaar daarvoor.

De winst groeide van 293 miljoen dollar in het eerste kwartaal van 2014 naar 394 miljoen dollar in het afgelopen kwartaal. Zowel de omzet als winst is hoger dan analisten hadden verwacht.