HOOFDDORP - Take-Two Interactive heeft in het vierde kwartaal van 2012 fors meer omzet en winst geboekt door met name digitale content.

Dat bleek tijdens de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 2013, dat gelijk staat het vierde kwartaal van 2012.

In totaal werd er 415,8 miljoen dollar omzet behaald. Een jaar geleden was dat 236,3 miljoen. De stijging komt met name door een toename van 244 procent van inkomsten gegenereerd door digitale content.

De digitale content was goed voor 23 procent van de netto inkomsten van het bedrijf. Vooral de verkoop van Borderlands 2 (6 miljoen) en de downloadbare uitbreidingen voor de game, de vekoop van NBA 2K13 (4,5 miljoen exemplaren), alsmede de (voornamelijk) digitale verkoop van Xcom: Enemy Unknown zijn daar verantwoordelijk voor.

Ook de release van Grand Theft Auto: Vice City op mobiele platforms heeft hier aan bijgedragen. De nettowinst van het bedrijf was in het derde kwartaal 70,9 miljoen dollar, vergeleken met 14,2 miljoen dollar in het jaar daarvoor.

"Onze resultaten zijn positief beïnvloed door de recordlancering van NBA 2K13 en de blijvende sterke vraag naar Borderlands 2, de succesvolle lancering van Xcom: Enemy Unknown, en robuuste verkoop tijdens de feestdagen van onze catalogus en groeiende portfolio van digitale content", aldus Take-Two's CEO Strauss Zelnick.