HOOFDDORP - De ontwikkeling van Deus Ex: Human Revolution was voor Eidos Montreal een nachtmerrie, met name de implementatie van de baasgevechten. Dit zegt producer David Anfossi in een gesprek met tijdschrift Edge.

De producent van Deus Ex: Human Revolution zegt dat de baasgevechten in strijd waren met de vrijheid die de speler heeft gedurende de game. Ondanks dat de implementatie van deze gevechten gebeurde door ontwikkelaar Grip Entertainment, zegt Anfossi dat de schuld geheel bij Eidos Montreal ligt.

"Wat wij precies met de baasgevechten wilden doen, was het probleem, niet de maker ervan. Het was te veel werk voor ons team om die taak te voltooien binnen de tijd die we hadden. [...] Vandaar dat we genoodzaakt waren om samen te werken met een externe partner. De ontwerpen en dergelijke kwamen overigens van ons eigen team", aldus Anfossi.

Anfossie vervolgt zijn verhaal door te stellen dat hij ondanks het problematische proces erg trots is op het eindresultaat. "De productie heeft twee jaar geduurd. Uiteindelijk ben ik erg trots op de stealth-gedeeltes, het hacken, de sociale aspecten en de gevechten binnen de game. Het is zeer lastig om dit goed neer te zetten."