HOOFDDORP - Ubisoft heeft tot op heden geen hardcore games met Kinect-besturing uitgebracht omdat de uitgever het nut niet ziet in het overzetten van deze ervaring naar de bewegingsbevoelige besturing.

Dat laat Ubisoft's senior vice president van sales en marketing, Tony Key, weten aan

Gamasutra

.

"Eén van de redenen waarom we geen hardcore games voor Kinect hebben uitgebracht is vanwege de tijd en moeite die het kost om de functies van een controller precies na te doen. Waarom zou je dat willen doen?", aldus Key.

"Het is een andere ervaring. Niet elke ervaring op de 360 is beter met Kinect, of zou überhaubt met Kinect moeten werken. Er moeten games voor alle mogelijke scenario's zijn, of je nu staat of op de bank zit."

Niet beter

Volgens Key is de Wii het perfecte voorbeeld van een industrie die nog op zoek is naar ingewikkelde besturingen met bewegingsgevoeligheid.

"Niemand is er achter gekomen hoe je met de Wii-controller een betere shooter maakt. Dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar niemand is er achter gekomen. Niemand weet hoe je Call of Duty of Ghost Recon beter maakt met bewegingsgevoelige besturing. Iemand moet daar ook met Kinect achter komen."