'Wii splitste doelgroep op'

HOOFDDORP - Shigeru Miyamoto, topman bij Nintendo, stelt dat het niet hebben van HD-graphics de Wii-doelgroep in tweeën splitste, in core en casual gamers. Dit zei hij in een gesprek met Nintendo baas Saturo Iwata.

"Eén van de hoofdredenen dat er dingen bestaan als de core en casual gamers, is omdat wij besloten HD-gaming niet te ondersteunen met de Wii," legde Miyamoto uit.

Hier was Iwata het mee eens, die eraan toe voegde dat zijn bedrijf hard gewerkt heeft om de doelgroep die het aanspreekt te verbreden, maar dat het ook op bepaalde vlakken de diepte in is gegaan.

Casual gamer

De publieke opinie werd echter dat Nintendo enkel nog de casual gamer aansprak. 

Met de Wii U hoopt de uitgever de barrière tussen casual en core gamers te verbreken, ook al is dit volgens Iwata slechts een psychologische barrière.

Psychologische grens

"Het core vs. casual-debat lijkt nooit tot zijn einde te komen, maar met de Wii U heb ik het gevoel dat het allemaal kan veranderen.

Als we de psychologische grens [tussen core en casual] kunnen doorbreken, denk ik dat we ons doel van het verbreden van de game-populatie naar de volgende stap kunnen tillen."

Lees meer over:
Tip de redactie