HOOFDDORP - Spelers die herhaaldelijk niet langs bepaalde actiescènes in L.A. Noire komen, krijgen de optie deze over te slaan. Dit heeft Rockstars art director Rob Nelson gezegd tijdens een vraag-en-antwoordsessie voor een screening voor het Tribeca Film Festival.

Het spel biedt spelers de optie een bepaald deel over te slaan als ze het twee of drie keer niet halen. "Je kunt die actiestukken overslaan en nog steeds het grootste deel van het verhaal meekrijgen", zegt Nelson.

Rockstar doet dit naar verwachting om minder ervaren gamers niet af te schrikken.

L.A. Noire bestaat voornamelijk uit delen die spelers in hun eigen tempo kunnen doen: het onderzoeken van plaatsen delict, het vinden van bewijsmateriaal en aanwijzingen en het ondervragen van verdachten en getuigen.

De snellere actiescènes kunnen voor de onervaren gamer echter een uitdaging blijken. 

Moeilijk

Rockstars Grand Theft Auto-games hebben spelers nooit de optie gegeven om een stuk over te slaan, of eenvoudiger te maken.

Dit deed het bedrijf voor het eerst met Red Dead Redemption, die wel verschillende moeilijkheidsgraden had. Een systeem als in L.A. Noire heeft de ontwikkelaar echter nog nooit toegepast.