AMSTERDAM - Electronic Arts is pas tevreden als het marktleider is op Facebook en in de rest van de sociale gamesmarkt.

Dit zegt Peter Moore, baas van EA Sports, in zijn keynote op de MI6-gamemarketingconferentie.

Moore zegt dat EA zich niet ver achter de leider in de sociale gamesmarkt, Zynga, bevindt. "Onze markt ziet elk jaar een groei van vijf tot tien procent en is gegroeid van 250 miljoen mensen die zichzelf gamers noemen naar 1,2 miljard mensen. De digitale markt is de drijfkracht van die groei."

Aanpassen

Hij voegt hieraan toe dat bedrijven die weigeren zich aan te passen aan veranderingen in consumentengedrag ten onder zullen gaan en dat EA meer geld heeft geïnvesteerd in de toekomst dan elk ander bedrijf.

Het thema van Moore's keynote was de groei van digitaal gamen. Volgens cijfers van EA is het aandeel van digitaal gamen op de gamesmarkt tussen 2008 en 2010 met 14 procent gestegen.

Terwijl de verkoop van games in de detailhandel van 39,9 miljard dollar naar 44,2 miljard is gestegen tussen 2008 en 2010, ziet de digitale markt volgens EA een snellere groei van 12,4 miljard dollar naar 19,9 miljard.