HOOFDDORP - Gears of War 3 krijgt, in vergelijking met het tweede deel, minder nieuwe toevoegingen.

Dit

vertelt

Rod Fergusson, uitvoerend producent, in een interview met website Edge.

Op de vraag hoe moeilijk het is om dingen toe te voegen, te verwijderen en te behouden wanneer je een spel ontwikkelt, antwoordde Fergusson: "Een deel van het proces is het constante meer, meer, meer willen doen. Toen we Gears of War 2 maakten hadden we een 'nieuw, beter, meer'-proces'."

Reduceren

"Nu we van deel 2 naar 3 gaan voegen we minder toe. We hebben het proces veranderd naar NMBL; new, more, better, less (nieuw, meer, beter, minder red.)", legt Fergusson uit.

"We kwamen erachter dat we bepaalde dingen wilden reduceren. Maar wanneer je je realiseert dat dit het laatste deel van de Gears of War-reeks is, denk je al snel: 'Laten we gewoon zo veel mogelijk erin proppen' - maar zo werken we niet."

"We hebben ons altijd gericht op kwaliteit en afwerking en we weten dat elke feature die je toevoegt betekent dat je de andere features minder goed afwerkt." Volgens Fergusson moet je als ontwikkelaar je goed realiseren wat de kern van een game is en niet zomaar een verzameling van willekeurige elementen maken.

Gears of War 3

In Gears of War 3 neemt Marcus Fenix samen met Dom Santiago het weer op tegen de locust die de mensheid en zijn eenheid van trouwe soldaten, Delta Squad naar de afgrond hebben gedreven. De laatste stad van de mensheid is vernietigd en de strijd om te overleven is harder dan ooit geworden.