HOOFDDORP - Het kost de processor in de 3DS kracht om de 3D-effecten weer te geven. Als deze niet weergegeven zouden hoeven worden, zou het systeem betere graphics kunnen tonen.

Dit liet de systeemproducent van de 3DS, Hideki Konno, weten in een interview met de website IGN.

"Ontwikkelaars die met de 3DS aan de slag gegaan zijn, geven aan dat wanneer ze een spel zonder 3D-effecten zouden maken, ze de processorkracht die daardoor vrijkomt kunnen gebruiken om aanvullende textures en meer complexe vormen voor objecten en omgevingen weer te geven," aldus Konno.

De framerate van de spellen kan daarnaast bij afwezigheid van 3D-effecten verdubbeld worden. Konno zegt echter dat het geen zin heeft om een spel op 120 frames per seconde te laten draaien, aangezien de schermen van de 3DS niet meer dan 60 frames per seconden kunnen tonen.

Batterijduur

De 3DS zou ongeveer even lang op de accu mee moeten kunnen als de Nintendo DSi. Konno legt uit: "De Nintendo 3DS is zo ontworpen dat je met de standaardfunctionaliteiten aan dezelfde speelduur kunt halen als bij de Nintendo DSi. Verwacht dus ongeveer acht tot tien uur aan speeltijd wanneer het 3D-effect aanstaat."