Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
    • Regio
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Thuis
    • Vakantie
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Zaterdag 4 februari 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Placeholder afbeelding NU.nl

'Zestig procent Xbox Live Gold-abo's voor Call of Duty'

Door Gamer.nl

05 jul 2010 om 16:47
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
HOOFDDORP - Zestig procent van de gamers die een Xbox Live Gold-abonnement nemen, doen dit puur om Call of Duty online te kunnen spelen. Dat beweert Bobby Kotick, baas van Activision Blizzard, in een interview met de Financial Times.

Een Xbox Live Gold-jaarabonnement heeft een adviesprijs van 59,99 euro, een bedrag waar uitgevers als Activision niets van terugzien. 

"Wij doen niet echt mee in deze inkomstenstroom", zegt Kotick. "Wij zouden die miljoenen gamers op Xbox Live heel graag meer waarde willen bieden, maar het is niet ons netwerk."

Kotick zei vorige maand nog in een interview met de Wall Street Journal dat hij wel iets ziet in een online Call of Duty-wereld, waarop gamers zich kunnen abonneren.

"Ik zou morgen van Call of Duty een online abonnementsservice maken. Als je bedenkt wat de interesse van het publiek is en denkt over hoe je een groter doelgroep echt tevreden zou kunnen stellen met meer geïnspireerde creatieve kansen, dan zou ik graag een online Call of Duty-wereld willen hebben. Ik denk dat onze spelers een veel meeslepender ervaring zouden hebben."

Spelcomputers

Call of Duty is vooral een succes op de spelcomputers, zegt Kotick, die daar graag verandering in ziet om de markt te kunnen verbreden.

"[Consoles] doen heel erg hun best om de gamer te ondersteunen. Als we onze doelgroep willen verbreden, hebben we andere apparaten nodig." Kotick zegt dat Activision Blizzard apparaten die PC's met televisie's kunnen verbinden, "zeer agressief" gaat ondersteunen.

Beeld: NU.nl
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail


Aanbevolen artikelen

Net binnen

  • 00:03
    Drie rappers na wekenlange vermissing dood teruggevonden in kelder Detroit
  • 23:27
    Antoon en FLEMMING grote winnaars Qmusic Top 40 Awards
  • 23:22
    Dit worden de nieuwe Danny en Sandy in Nederlandse versie musical Grease
  • 23:08
    Groningen verbiedt dragen van voorwerpen die als wapen gebruikt kunnen worden

Meest gelezen

  • 1
    Een dode en vier gewonden door bedrijfsongeluk bij Zeeuwse olieraffinaderij
  • 2
    Tientallen arrestaties dankzij nieuwe hack aanbieder versleutelde communicatie
  • 3
    Duitsers moeten meer gas besparen, Nederlanders blijven wel zuinig
  • 4
    Oekraïne krijgt raketten van VS die twee keer zo ver komen als Himars-raket
  • 5
    Brazilië wil oud vliegdekschip met asbest in Atlantische Oceaan laten zinken


Nieuwsvideo's

  • Prinses Amalia zet schildpad terug in zee bij Curaçao
    Prinses Amalia zet schildpad terug in zee bij Curaçao
  • Red Bull presenteert vertrouwde kleurstelling auto voor 2023
    Red Bull presenteert vertrouwde kleurstelling auto voor 2023
  • Zelensky vraagt om meer wapens op EU-top in Kyiv
    Zelensky vraagt om meer wapens op EU-top in Kyiv
  • Vonken slaan uit brandende trein in Engeland
    Vonken slaan uit brandende trein in Engeland

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
    • Regio
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Thuis
    • Vakantie
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Cookie instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden