HOOFDDORP - Bijna 70 procent van Japanse consumenten is niet van plan om een 3D-televisie te kopen. Het grootste gedeelte van deze consumenten ziet de speciale bril die voor het zien van 3D-effecten nodig is als een obstakel.

Dat blijkt uit een onderzoek van Kakaku, dat 8957 mensen heeft ondervraagd over hun mening over 3D.

Uit het onderzoek blijkt dat 31,2 procent van de ondervraagde mensen er over denkt om een 3D-televisie te kopen.

Van de mensen die niet van plan zijn een 3D-televisie te kopen, had ongeveer 70 procent geen interesse vanwege de speciale bril die gedragen moet worden om het 3D-effect over te brengen.

Daarnaast vond 57 procent de prijs te hoog en vond ongeveer 40 procent dat er niet genoeg 3D-content verkrijgbaar is.

Vertrouwen

Sony heeft vertrouwen dat het bedrijf 3D-technologie wel succesvol kan maken. Het bedrijf brengt niet alleen 3D-televisies uit, maar brengt ook al spellen uit voor PlayStation 3 die ook in 3D te zien zijn.

Daarvoor moet de speler wel in het bezit zijn van een speciale televisie en een 3D-bril. Ondanks dat het grootste gedeelte van de ondervraagde Japanse consumenten meldt de speciale bril als een obstakel te zien, denkt Sony dat dit geen probleem is.

"Dankzij de meest recente technologie zijn de brillen heel licht en vergeet je na een tijdje dat je ze draagt", aldus Shuhei Yoshida, president van Sony's Worldwide Studios, afgelopen donderdag.