John Clark, managing director van SEGA Engeland, zegt dat zijn bedrijf zich zal blijven inzetten om hardcore games toegankelijk te maken voor het brede publiek. “We zullen er gewoon mee doorgaan”, aldus Clark.

“We zijn bereid om het nog een kans te geven en hier innovatief mee om te gaan omdat we core-gaming willen kraken”, zegt Clark. “We hebben al ontzettend lang het idee dat er een manier moet zijn om volwassen content op het Wii-platform uit te geven.”

“House of the Dead deed het erg goed. Maar was dat omdat het een volwassen titel was of omdat het een arcade-game was?

Je bent misschien geneigd om te denken aan de SEGA IP en onze affiniteit met Nintendo, maar we hebben het allemaal een stuk meer volwassen gemaakt door met House of the Dead: Overkill te komen. We hebben er zelf meer een core-game van gemaakt.”

MadWorld

“Gelijkertijd zijn we een overeenkomst aangegaan met Platinum Games waarvan het eerste resultaat MadWorld was. Een fantastische, innovatieve en originele game. Daar bestaat geen twijfel over”, aldus John Clark. Maar hoe innovatief SEGA deze game ook vindt, de goede verkoopresultaten beleven uit.

Toch liet ook Mike Hayes van SEGA enige tijd geleden weten dat dit geen reden is om af te zien van meer hardcore games op de Wii. “SEGA zou wel erg arrogant zijn als ze titels hebben die niet zo goed zijn verkocht als ze hadden verwacht, en dan zeggen: ‘Dat soort games verkoopt niet op dat platform’. Ik denk dat je dan juist meerdere games voor volwassenen moet uitbrengen”, aldus Hayes.